Reklamation

Vår affärsidé bygger på att det ska vara enkelt och bekvämt för dig som kund att handla på vår Webshop. Vi gör allt vi kan för att du ska vara nöjd med vår service, vårt bemötande och de produkter vi levererar. Trots det kan en situation uppstå där du inte helt är tillfredsställd med vårt åtagande. I så fall är vi angelägna om att du kontaktar oss så att vi får möjlighet att förbättra oss och rätta till eventuella felaktigheter. Om din order är skadad eller inte håller rätt kvalitet, vill vi att du kontaktar oss. Vi kommer då att utföra en kvalitetskontroll av produkten. Om den bedöms som undermålig förbehåller vi oss rätten att åtgärda felet alternativt ersätta den med ny produkt.

Reklamera så här!

Vid en reklamation bör du kontakta oss snarast möjligt via info@friafonster.se
När vi tagit emot din reklamation och konstaterat att produkten inte håller den utlovade kvalitén, så åtgärdar vi felet alternativt levererar vi en ny vara och ersättning för det fall du betalt returfrakt. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka. Detta görs inom 30 dagar. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi godkänt din reklamation. Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, hänvisar vi dig till Konsumentverket.